هلدینگ دانا پلیمر با نام رسمی «گروه صنعتی دانا پلیمر نیک» سابقه‌ای ۲۷ ساله در صنعت پلیمر و با ترکیبی از شرکت‌های باسابقه و نوپا، در تلاش است تا نیاز‌های صنعتگران حوزه پلیمر در ایران را پاسخ بدهد. از مرحله تحقیقات تا توسعه ایده ها و سپس طراحی و ساخت قالب، انتخاب و تامین ماشین الات، تولید و تامین مواد اولیه، تولید قطعات و مجموعه ها در صنایع مختلف از جمله : خودرو، الکترونیک، پزشکی، بسته بندی ، خانه و خانواده.

از کجا شروع کردیم؟

در دی ماه سال ۱۳۷۴، چهار نفر از فارغ‌‌التحصیلان رشته مهندسی پلیمر و مکانیک  فعالیت خود را با تاسیس یک شرکت مهندسی مشاور با هدف ارائه مشاوره مهندسی به صنایع پلیمری کشور آغاز کردند؛ اما به علت عدم وجود فرهنگ مشاوره صنعتی، پس از ۳ سال، موسسین تصمیم به ایجاد شرکت جدیدی می‌گیرند که ورود آن‌ها را به صنعت تولید قطعات خودرو رقم زد. موسسین هلدینگ دانا پلیمر فعالیت حرفه‌ای خود را با سرمایه اندکی آغاز کردند، اما با اصل قرار دادن تخصص فنی، تولید محصولات با کیفیت، صداقت و اصالت، به تدریج این شرکت به موفقیت نسبی دست یافت و در سال ۱۳۸۱ اولین کارخانه این مجموعه با متراژ ۵۰۰۰ متر تاسیس گشت. این کارخانه با توسعه های پی در پی هم اکنون شامل ۱۵۰۰۰ متر مربع زمین و بیش از ۵۰۰۰ هزار متر فضای تولید می باشد و بسیاری از فرایندهای تولید پلیمری، از جمله فرایندهای تزریق پلاستیک، قالبگیری بادی، اکستروژن پلاستیک، کامپاندینگ پلاستیک، کامپاندینگ لاستیک، اکستروژن و تزریق لاستیک، قالب سازی، تولید و تبدیل فیلمهای پلاستیکی را در خود جای داده است.

هلدینگ دانا پلیمر پس از آن به تامین نیاز مواد اولیه با کیفیت برای صنایع داخلی روی آورد و شرکت پلیمر پیشرفته دانا که شرکتی تولیدی بازرگانی است حاصل این تلاش است. شرکت پلیمر پیشرفته هم تولید کننده وهم تامین کننده مواد اولیه تخصصی پلیمری می باشد. پس از آن شرکت دانافناور با تمرکز بر تولید راه‌حل های نوین در صنایع روشنایی و الکترونیک تاسیس شد..
هم اکنون شرکت‌های توسعه دانا (تکوس) با هدف تحقیق و توسعه و آینده پژوهی در حوزه پلیمر، شرکت ماناپاک دانا با هدف ارائه راه‌حل های نوین در بسته بندی های پلیمری، شرکت داناطب، با هدف تامین و تولید قطعات و مجموعه‌های پزشکی و شرکت دانا ماشین با هدف تولید و تامین قطعات، قالب و ماشین‌ آلات پلیمری نیز به عنوان سایر اعضا این خانواده فعال 200 نفره می باشند.